Uppdatering om Korren

Häromdagen tog jag reda på lite mer angående Korren. Det är 7 omgångar (veckor) som tävlingen pågår, och inte 6 som jag tidigare skrev. Dessutom behövs ett förtydligande kring vilka man tävlar mot i Korren. Jag nämnde ju att vi i vår klubb tävlar i division 3 i barebow, men vad jag glömde att berätta var att det gjordes en lottning innan tävlingen drog igång. I denna lottning bestämdes vilka klubbar som tävlar mot varandra varje vecka. Så om sitt lag vinner en viss vecka så innebär inte det att man har vunnit över alla Sveriges lag i just den divisionen och disciplinen just den veckan – utan endast att man har vunnit över den klubben vars lag man tävlar mot just den veckan!

Om ni klickar på länken nedan så kan ni leta fram lottningen för just min division och disciplin. På sidan som öppnas ska ni söka efter ”Inne-14, Barebow div 3” – klicka på den så öppnas ett excel-kalkylblad med både lottning och resultat för de olika veckorna. Och gissa vilken klubb vi tävlar mot i omgång 4? Jo, Lenas klubb! Kul :-)

http://iof1.idrottonline.se/SvenskaBagskytteforbundet/Tavling/Korren/Inomhus20142015/

Detta inlägg publicerades i Bågskytte, Inlägg från iPhone/iPad. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Uppdatering om Korren

  1. Maud skriver:

    För övrigt ser jag att snöflingorna har kommit på plats mot den blå bakgrunden. Riktigt vackert!

  2. Piabus skriver:

    Kul med match mot Lenas klubb :) Fast varken Lena eller hennes brorsa eller brorsans dotter i laget ser jag.

Lämna en kommentar